- this is gonna hurt

Jag som trodde att jag var på bättringsvägen..
Efter mötet på högskolan igår mötte jag upp josefine och tog en snabbrunda på stan,
middag på mocca och därefter hemmamys. Kände mig mycket bättre!
Krille kom hem också och allt var torsdagsbra. Men på natten kände jag att det gick åt helt fel håll.
Halsjävlen. Har svårt att prata för jag är så uppsvullen.

Ringde hälsocentralen imorse och fick tid direkt. Jag fick komma in till läkaren på exakt sagd tid, och efter att hon känt på mina halsmandlar/lymfkörtlar blev jag inskickad på lab för halsflusstest och det är det värsta som finns!
Bomullspinnen från helvetet.. Man vet väl att det är helt lugnt om lab-sköterskan utbrister
"men herregud så du ser ut, kan du ens svälja!?",
eller hur..?

Fick vänta på provsvaret och det visade sig vara negativt. Då fick jag ta ett körtelfeberprov och det var också negativt. Min dom blev virus. Jag går runt med ett jäkla virus, som går bort av sig själv. UNDERBART!..
Blev hemskickad med order att vila. Jag ska göra mig bästa.

Men på hälsocentralen höll jag på att svimma (och inte pga bomullspinnen nertryckt i halsen!).
När jag jobbade som personlig assistent var jag med på rehab med kunden, och just den dagen skulle
det komma en fotograf och fota vad man kan göra på HC's gym ect. Det skulle visas på tv-skärmen i väntrummet sedan. Jag hade helt glömt bort det, är ju ändå två år sedan, så när jag satt och väntade på min läkare idag kom dom upp. 
"men vafan, det är ju jag!". Det var ju precis det man ville se..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0