HÄLSOCENTRALEN

Detta ska kanske inte läsas om du är känslig..
Men lyckas jag med allt eller?

För ca en vecka sen fick jag en finn-liknande böld rätt på benet.
HMM. Konstigt ställe att dyka upp på..
Det var inte bara konstigt, det gjorde förjäkla ont också.
Jag blev så less så jag försökte få bort den, och då kom det var.
Usch, men tänkte att den då skulle försvinna.

Det gjorde den inte! Det blev värre, och bildades en röd ring runtom såret.
Infektion? FAN! Ringde hc och dom bad mig köpa asol-sprit och badda på 3 gånger om dagen.
Blev det inte bättre så skulle jag gå dit (vi bor 5 min ifrån).

Jag gav det 3 dagar men det inte blivit ett dugg bättre så jag åkte dit igår med Marie som sällskap,
som också skulle dit. Båda vi fick träffa doktorn från helvetet!

Detta sår gjorde förjäkla ont bara jag gick.
Då kan ni ju tänka er när hon klämde på området runtom.
Gör detta ont? JA! Okej, då tar jag i lite mer... (det var nog fan hennes teknik!)

Det bästa med mitt besök var när hon skulle tömma bölden.
Hon bad mig lägga mig ner (efter att ha visat mig sprutjäveln..)
Seriöst, det gjorde så förbannat jäkla ont när hon stack mig att
jag röck med mitt vänstra ben under hela tömmningen.




"Men du varar ju inget. Det kommer bara blod".
- Du kanske kan (menade ska men ville inte låta otrevlig) ta bort pricken i och göra rent under.?
Då skrapade hon bort den med sprutan och då minsann fick hon se hur infekterat det var!

Men tack och lov slapp jag pencillin. Och nu tycker jag att det börjar bli bättre.

[ Jag skriver allt här i bloggen för att minnas allt som hände i Sälen ]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0