Roren

När jag var liten ville jag bo på en gård ute på landet
(med kanske max en halvtimmes avstånd från stan ;) ..)
och ha både hästar och hundar.
Jag började rida när jag var 6 år och slutade när jag var 16-17.
Hästar har med andra ord tagit en väldigt stor plats hos mig.

Efter 6 dagar i Roren kan jag ha ändrat mig lite lite grann på den punken.
Fytusan vad jobbigt vi har haft det emellanåt ;P
Det är verkligen inte bara att gulla med hästarna och rida.
Hos Erika vet man att man får jobba när man kommer upp!

Visst gullade jag med hästarna.
(Svårt att låta bli när Klara, 3 veckor gammal, fanns på plats!!)
Men det var ju inte riktigt det vi var där för.
Hästarna ska ju tas hand om, likaså hundarna, katten och hönsen.
Hönsen fick dock Sofie ta hand om själv för jag är livrädd ;)
Hästarna skulle motioneras - plus att fixa med all skötsel av djuren,
rensa ur hagen från kvistar och träd för att sedan bygga en hage,
städa på gården, städa efter oss.. 

Erika hade skrivit en lista på det som skulle göras och från början var reaktionen
"men gud, det här är ju ingenting!"
Ajaj, då anade vi inte vårat öde. Men roligt som tusan har vi haft! :D

Efter våra ridturer tex.
 har jag varit som om jag vore 50 år äldre ungefär.
Träningsvärken jag haft har inte varit att leka med!
Då var det ju alldeles underbart att jobba på gården ;)
Ni kan ju tänka er..

Förutom allt gårdsarbete har vi roat oss men andra grejer också.
Vi tog en road trip till Hudiksvall på torsdagen.
Flirtade med hemmakvälls-killen och handlade var väl det vi hann med ;)
Vägen dit var inte rolig alls, bara skog och tusen kurvor - samt små små byar. 
Det blev inte bättre när vi passerade en skräck-kyrkogård.
Som om det inte var nog att vi bodde helt ensamma i ett hus mitt i skogen!!

På fredagen besökte vi Bollnäs -
för systemets skull.
Jag införskaffade mig varenda sommarcider som fanns!
På kvällen grillade vi, vädret var toppen, och bara mös! 
Rollo kom förbi och spelade kort tills vi fick Gävlebesök av Tobbe & Krille :)
Dom kom upp ganska sent på men vi blev uppe längre.
Var verkligen jättekul att dom kom upp för till en början skulle dom vara
hemma och fixa med bilen till cruisingen på lördagen.
Vi blev prioriterade före bilen - det är nog stort ;P

På lördagen var det cruising i stan och vi for självklart ner.
Åkte med Christoffer och hans kusin
(som vi konstigt nog aldrig hört eller sett skymten av innan..?)
Vi skulle åka på race med det blev bara förflyttningar så vi la ner den planen.
Innan det hann jag iallafall träffa Kristoffer. Även om det bara varade i någon minut :)

Vi åkte ner med Rollo och skulle åka hem med honom också.
Fast det blev ändringar i planeringen för killarna ville följa med oss upp!
Då kunde vi stanna kvar här nere lite längre också ;)
När vi vaknade på söndagen var det hur fint väder som helst.
Vad var inte mer passande då än att grilla - igen? Underbart.

Jag har verkligen haft en toppenvecka med en av mina absolut bästa vänner!
Är ganska säker på att vi kommer åka upp snart igen :)











Varför tog jag inte med henne hem!!!?






Jag får gåshud bara av att tänka på platsen.








Jodå, jag undrar också vad pose-Tobbe sysslar med.


Pontus finfina Audi, som vi åkte med i lördags.



Alla kvistar och pinnar som finns på höger sida om hagstolpen skulle över på den andra sidan. Syns inte på bilden hur mycket det egentligen fanns att kasta bort..

Vi drog tråd igenom den extremt lilla hagen..


Och detta är inte ens hela!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0