Tredje gången gillt

Jag har fått antibiotika - igen.

Äntligen fick jag komma till min familjeläkare. Hon kände på halsmandlarna och upptäckte även att lymfkörtlarna också hade svällt upp. Det är inte bra.

"Du ska få antibiotika men jag är bekymrad över dina lymfkörtlar."
Om en läkare säger så.. Nu blev jag också orolig.

Jag skulle kontakta henne ifall jag svällde upp ännu mer för då skulle jag behöva åka in och tömma halsmandlarna/lymfkörtlarna på var. Fyfan.!
Jag vet, tack vare Jossan & Sofie, hur det skulle gå till.
Nu mår jag illa också..

Jag fick ta svalgprov som pricken över i;t. Det är alltid lika behagligt att få en bomullspinne nertryckt i halsen. Det var inga streptokockerbakterier (halsfluss) iallafall. Men nåt är det ju.. Min läkare skickade en remiss till sjukhuset angående ifall jag borde ta bort halsmandlarna. Jag hoppas att jag får det, faktiskt. För snart blir jag väl immun mot antiobiotika..
Om det ska fortsätta såhär!

Jag har iallafall världens bästa mamma, som följde med mig. Jag borde egentligen se mig som vuxen nu antar jag och klara mig själv. Men hon ville följa med då jag knappt kan prata. Jag låter helt förjävlig, milt sagt. Det var tur att hon följde med helt enkelt :)

__________________________


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0