Torsdag

Vilket jäkla väder. Tack och lov att jag har bil till jobbet idag.

Jag fick brev från sjukhuset igår angående remissen pga mina halsproblem tack vare halsmandlarna. Nu ska jag få boka tid för undersökning. Äntligen!
Deras system tyckte jag var aningen knepigt bara.

" Denna åtkomma bör kontrolleras inom 12 veckor. Vi ber dig ringa oss inom 10 veckor för bokning av tid. Vi kan då erbjuda dig en tid inom två veckor efter ditt samtal. "

Jag ska ringa dom i slutet av Juli närmare bestämt.
Enligt Sofie kommer jag att få lämna blodprov t.ex.
Det har jag aldrig gjort så länge jag kan minnas.
Hur ska det gå? Jag tycker stick-i-fingret är obehagligt,
och vad ska jag då tycka om att få en kanyl rätt in i armen?
Jag är undersköterska och kan ta såna prov - det är inga problem.
Men att jag är den utsatta.. Det är nåt helt annat! Tur att det är ett tag kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0