Det är smällar man får ta

Igår mådde jag inte alls bra. Jag hostade och kunde knappt svälja. Vilken jäkla smärta! Hade lovat Sofie att följa med till köpis och där träffade jag på Jossan & hennes mamma, som är sjuksköterska. Hon kikade och kände lite snabbt på min hals och jag var uppsvälld som tusan i halsen. Inte konstigt att jag haft problem med andningen ibland. Hon bad mig iallafall att ringa hälsocentralen och gurgla saltvatten när jag kom hem.
Usch, finns det nåt värre än det?

Jossis kom senare och sov över :) Vi gjorde en del efterlysningar och ni ska få se hur det gick senare..

Imorse när vi vaknade så mådde jag värre än nånsin. Jag måste haft feber och det har jag inte haft innan. Har frysit hela natten också. Fick tid hos hälsocentralen 40 minuter efter att dom ringt upp mig. Jag blev förvånad att jag skulle få komma dit så snabbt, för det brukar aldrig hända. Tur att jag har världen bästa moster som både skjutsade och hämtade mig :)

I vilket fall så har jag en infektion i halsen. Det var inte halsfluss men nånting. Dom var säkra på sin sak.. Och nu ska jag äta antibiotika i tio dagar. Vi hade planer på party i helgen men det viktigaste är ju att jag blir av med det här så jag är frisk tills vi åker till Funäs :) Vad jag längtar!

Jag tänkte lägga mig på soffan och ha Seinfeldmaraton nu. Jag måste vila.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0