Helgen

Förlåt för extrem dålig uppdatering. Igen..
Nu blir det världens längsta inlägg istället ;)

Fredag; Vin & Idolkväll hemma hos Josefine :)
Vi & Sussie med sällskap av Niclas, Emil & Christoffer.

Kanske ska börja att tala om att jag tippade rätt?
Erik & Calle i final!! Precis som det bör vara!
Fast fan så tokig jag blev när Jidhe sa att Erik hängde löst.
HUR KUNDE DET VARA MÖJLIGT!?
Då flög jag på telefonen och impulsröstade X antal gånger.
Men det var det värt ;)

Därefter spelade vi spel och tittade på Niclas som hade någon slags dansuppvisning
en stor del av kvällen. 
Om ett skratt förlänger livet kommer åtminstonde jag bli bra jäkla gammal.
Och vid 3 tiden gav vi upp. Då gav vi oss ut på annan aktivitet - halkpromenad.

Lördag; Julbak hos kusinerna, bowling & skyddad identitet.
Jenny väcker mig 11.20. Jag som hade tänkt få sova ut. Men icke!
Julbak hemma hos kusinerna stod på schemat!
Vi har haft den traditionen sedan vi var jättesmå :)
Det här året blev dock annorlunda. Jag, Jenny & Helén fick gör allt på egen hand.
3/4 av familjen Engberg var borta. Ena delen på hockeymatch och en annan på jobbet. 
Och pappa hjälpte till på sportis. Första gången nånsin vi varit ensamma -
och då ska vi göra lussekattsdeg.

Det gick faktiskt bra - förutom att det var som vi glömt saffran.
Dom smakade, utan att överdriva, ingenting.
Och ändå tog vi bort massor av vetemjöl - det skulle vara 17 dl. (!?)

Pepparkakorna var enklare på så sätt - för den degen var ju redan klar.
Jenny bad mig & Helén att hålla koll på dom och det
resulterade givetvis till att den första plåten blev bränd.
Vi döljde det dock med en jäkla massa glasyr. Fast det lurade ingen.
När alla kommit dit så fick Niclas vara testperson.

- Nå, vart dom godkända?
- Nja.. Ni har ju bränt dom!

Vid halv 7 var jag tvungen att gå hem för då skulle Jossan komma över innan bussen.
Vi skulle åka in till stan och spela bowling med Christoffer & Linda mm.
Gissa vem som kom tvåa av tio? Självklart ;)
Sussie's tipstaktik gav resultat.




Min absolut värsta motståndare. Därför anledningen till detta paparazzifoto ;)

_______________

När vi spelat klart gick vi hem till Johan & resten av ligan.
Var tänkt att vi skulle ut men att komma dit halv 1 och mötas av världens kö
där det inte hände nånting på 20 minuter..
Det kändes inte så jäkla värt det så vi gick till Interpool allihopa istället :) 

Jag måste bara berätta det här för jag förstår inte hur jag kunde.
Eller att jag klarade av att hålla masken. Jag kan ju inte ljuga. 
På Interpool blev jag påflugen av någon "fb-bekant" som var bland
de läskigaste jag sett i hela mitt liv.  "Men - det är ju du! Anna!"
Jag skäms och känner mig verkligen jätteelak idag men då blånekade jag det och sa
att jag hette Josefine. Men ni hade förstått mitt drag ifall ni varit med. 

Söndag; Valpvakt & film.
Sov jag ut bättre inatt? Nej. Inte det minsta. Somna om gick inte heller.
Efter att jag varit vaken i 40 minuter ringer Sofie och säger att vi ska vara hundvakt åt Camillas och hennes mammas valpar. Och det kan man ju inte tacka nej till.
Det var bara att kliva upp från soffan och sen bar det av till Forsbacka.
Och jag ville ju inte åka därifrån. Tror minsann det kommer bli ett antal besök där hemma ;)



Jag frågade också om Alice var skyldig till såren på handen - men det var det inte.

____________________


När C & familjen kommit hem åkte vi till C och kollade på film - Up.
Jag höll mig vaken igenom hela.
Fast det var bra nära. Jag är förjäkla trött.
Ska ta en snabbdusch och sen ska jag lägga mig på en gång.

Godnatt *

_______________
__________________
_______________________







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0