trettonde oktober

jag fyller år idag :) 19. ingen särskild ålder så det känns inte så speciellt. men min familj är borta. mamma och stig är i fjällen och kommer hem på lördag. och pappa tror jag kommer hem idag i för sig.? men världens bästa kusin fyller 17 på lördag så vi ska slå hop vårat på söndagen istället :)
 
_____________________

var ut i lördags och igår blev det bara slappt. jag var inte pigg alls :b så jag, jenny, sofie och nathalie mös framför tvn istället. till one tree hill och gossip girl - i pauserna panikbytte jag till mtv och kollade på life of ryan också. kände att jag var tvungen att nämna det ;] det är nåt speciellt med honom. kan tala om att det är onödigt att försöka sig på att ha en konversation med mig när jag kollar på L.O.R också. jag är så inne i det. jag tror ni förstår varför också ;)
 







senare åkte jag och sofie hem till mathias och bakade. han och fredrik var i åshammar och kollade på film men vi åkte dit innan. att han törs ge oss tillgång till hans hus.? ;)

behöver jag säga att det inte gick som planerat? för det första hade inte han någon pajform hemma. vi fick ta en plåt istället :b och den skulle ju smörjas, men mathias hade inget sånt smör hemma så vi fick köra på lätta.. när vi skulle hälla i chokladsörjan på plåten blev den ungefär 0,5 cm hög. och chokladtårta skulle det bli.. det hände ingenting med den på 175 grader. så vi höjde till 220, vi skulle ju ändå ta ut den vilken sekund som helst. vi gick iallafall ut och tog en cigg och tänkte inte alls på vårat bakverk. när vi kom in igen skulle jag kolla hur den såg ut. när jag öppnar ugnen kommer det världens rökmoln rätt i ansiktet på mig! jag trodde jag skulle bli blind för det sved som sjutton i ögonen! och bränt luktade det inte lite heller. sofie fick panik och öppnade dörren - som säkert fick stå öppen i 20 minuter. minst. och tårtan? jag skulle beskriva den som en stor, fyrkantig skorpa med brända kanter - som jag så duktig skärde bort. men det blev ingen hit.. nej, baka är inte våran grej. det tyckte inte mattias heller :b  



mathias, om du gifter dig får väl vi göra tårtan va?
aa. förmodligen!


Kommentarer
Postat av: peter

grattis :]

2008-10-13 @ 15:59:43
Postat av: Linn

Grattis. :D

2008-10-14 @ 12:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0