hostmedicin? jatack

jag trodde jag skulle klara mig undan.. men nej! sen när har jag tur med nånting? idag har jag hostat hela dan. riktigt dryg jävla rethosta. utsäkta att jag svär men jag är så less på det :/ jag vill inte bli sjuk. förkylningen har ju tagit fart den med. att det kan bli såhär över en natt.. vi hade iallafall hostmedicin hemma. det stod att jag skulle ta 10 ml 3 gånger om dagen, men korken hade inga mätesmått. då tänkte jag att 1 kork var 10 ml. drack och vad glad bara. men det var inte jättegott eller. sen innan jag och nathalie skulle åka och köpa present till min bästa kusin så berättade jag om min medicintagning för pappa. och tydligen var korken 40 ml. minst :o så jag har förbrukat min dagsmedicinkur redan.. :/ attans! hur ska det gå för mig egentligen..? 

vi hittade bra presenter åt blivande 17-åringen iallafall :)

ikväll ska jag ut, trots min "sjukdom". med nathalie och grabbarna. men jag ska inte dricka en droppe. ska skjutsa hem jenny och hennes kompisar. det lovade jag att göra förra veckan. men nu börjar jag ångra mig lite. skulle vara roligt att gå ut för fullt.. 

det blir väl soffan tills det är dags då. och dricka massa te. mys med mig själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0