4 augusti

det är vansinne att vara vaken såhär dags när man är ledig. men jag har ju ärenden som jag måste göra idag.. så nu ska jag göra mig i ordning, invänta sofie och sen tar vi första bästa buss in till stan. och på tal om vad som ska göras - jag MÅSTE boka uppkörningen idag också. skulle jag ha gjort för länge sedan men jag tycker det inte känns lika viktigt längre, fast jag samtidigt har världens ångest för att jag inte har fixat det än! hååh, det är konstigt. men jag ska boka idag, det lovar jag.

nåt som är måttligt roligt annars idag är att jag inte hittat min laddare till mobilen. när jag kom hem från jobbet igår hade jag 1 % kvar. och skulle leta på laddaren, men den var borta. jag vände upp och ner på hela huset men jag hittade den inte någonstans :s så det finns 2 alternativ till att den hamnat på vilovägar. antingen har jag glömt den hos Malin eller så har Jenny, min lillasyster, snott med sig den till zhakynthos. hoppas den är hos Malin! 


15;57

hemma igen, helt dygnsur. har varit på arbetsförmedlingen och skrivit in mig. jag var ju tvungen. först fick jag vänta jättelänge på att komma och prata med en arbetsförläggare? och sen visade det sig att jag skulle haft mina meriter med mig.. så jag måste dit inom en vecka och lämna alla mina betyg från praktiker osv. sen ska jag dit den 29;e också, då kommer fjällmänniskor dit. skickade in en ansökan till åre idag. eller egentligen var det 5 - det var så krångligt och jag fattade ingenting och så vips hade jag skickat massor! haha. men jag ska dit då ialla fall och prata med dom öga mot öga :) 

när vi gick därifrån så mötte vi mickis 1 och mickis 2 från min klass. dom skulle också dit. upptäckte då att det regnade tusen gånger mer än vad det gjorde innan vi gick in. så jag & sofie trängde ihop oss under mitt paraply. som visade sig vara helt värdelöst! när det blåste for det ner eller så vek det sig åt motsatt håll. sofie ledsnade och struntade i det så jag gick under ensam. och det var kämpigt att försöka få det att vara som det ska! sofie blev ju helt dygnblöt och jag sa åt henne att "komma in" igen, men det ville hon inte. hon var redan blöt. och då började jag tänka "fan vad elak bilisterna måste tycka att jag är som låter henne gå brevid och bli blöt". men hon gav sig inte :b den jäklen! jag kunde lika gärna gått utan jag också för jag var fan lika blöt som henne trots paraplyhelvetet. vi gick och åt iallafall, hade inte ätit nåt på hela dagen. Vid 3 kom Nathalie och räddade oss från att åka buss hem :) är tveksam ifall busschafförn ens hade släppt på oss. blöta var vi. åkte hem till sofie först för att hämta en laddare till min telefon - och jag fick till och med behålla den. vilken kompis <3
- även fast vi bråkade imorse :b

vi hämtar laddaren hos dig då?
träningskläder?
träningskläder? vad ska jag med såna till?



ska hitta på nånting med josefine sen (: tur att jossan inte är en utemänniska trots väder.
________



I know it feels like forever
I guess thats just a price I've gotta pay
But when I come back home to feel your touch makes it better
'Til that day there's nothing else I can do

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0